Reklama
 
Blog | PRESSEUROP.EU Aktuality z Evropy

Jak přežít krizi a být kreativní

Jako lék na krizi předepsalo trio MMF-EU-ECB Portugalsku kúru v podobě úsporných opatření. Od té doby, co Portugalci změnili své spotřebitelské návyky, je krize vede nejen k větší šetrnosti, ale i ke kreativitě.

„S výměnou auta za metro to byla blamáž, vždyť je to dokonce ještě dražší! Auto je rychlejší a po zdražení legitimace na metro to vyjde skoro nastejno. Navíc auto teď používám tak málo, že se mi dokonce vybila baterie.“ Diana Ralhová (33 let), konzultantka v oblasti komunikace, dobře vystihla pocity lidí, kteří podobně jako ona museli v důsledku krize, jež zasáhla i jejich peněženky, změnit své návyky.

Nikdo nechce dobrovolně trávit víc času jízdou do zaměstnání ani doma přípravou oběda na druhý den do práce. Pokud tyto zvyky přijmeme za své, pak v zásadě proto, že nemáme na výběr. Nezbytnost vedla mnoho Portugalců ke změně životního stylu, ale tatáž nezbytnost vytříbila i jejich důvtip a kreativitu. A mnozí z nich vidí na těchto změnách z donucení i pozitivní stránky.

Celý článek čtěte na stránkách Presseurop.eu/cs, ZDE.

Reklama